جلبک......... سینوزیت
علوم تجربی
اموزشی تفریحی
سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 19:17 ::  نويسنده : نژادعلی


 

نشنال جئو گرافیک بهترین عکس های علمی سال 2007 رامعرفی کرده است.فکر می کنم کمتر کسی بتواند صرفا با دیدن عکس ها بفهمد عکس ها از چه چیزی گرفته شده اند.


 

 


 

1_461.jpg


 

عکس بالا یک عکس جالب از یک جلبک دریایی است که نشان می دهد چگونه ساده ترین ارگانیسم ها می توانند،پیچیدگی قابل توجهی داشته باشند.


 

عکس بالا یک خزه ایرلندی است که یک خزه معمولی قرمز در اقیانوس اطلس محسوب می شود.از این خزه ها موادی استحصال می شود که برای غنی کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.


 

عکاس این عکس آندره اتسن از دپارتمان گیاه شناسی و مهندسی کشاورزی دانشگاه مریلند است و موفق شده با این عکس که برای گرفتن آن تنها از نور طبیعی استفاده کرده است،جایزه اول عکاسی علمی و تصویر برداری مهندسی سال 2007را ببرد.این جایزه هر ساله از سوی بنیاد علمی علوم به عکسی داده می شود که مفاهیم و اطلاعات علمی پیچیده را توضیح دهد.


 

 


 

2_461.jpg


 

در نگاه اول عکس بالا مثل یک حشره عجیب به نظر می رسد،ولی این عکس در واقع سی تی اسکنی است که ساختمان های حساس داخل بینی انسان را نشان می دهد.در این عکس شما می توانیید سینوس های کنار بینی را ببینید.سینوس ها،حفراتی پر از هوا در داخل جمجمه هستند،همین سینوس ها هستند که در بیماران مبتلا به سینوزیت باعث درد و رنج می شوند.این عکس از یک خانم 33ساله چینی مبتلا به بیماری تیروئید گرفته شده است.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دبیر مدارس شاهد مهدیزاده نیا و شهید کاخکی ناحیه 7 مشهد
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 498
بازدید ماه : 493
بازدید کل : 171791
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1